Spanska vin ( Lita internacional S.L.) Ett Spanska bolag som grundades 2006 , bolaget har sedan dess förmedlat och sålt/distribuerat vin till stora delar av Europa, 2011 erhöll bolaget så kallat ”distanshandelsavtal” med svenska skattemyndigheten vilket innebär att företaget har rätt att distribuera alkohol till svenska privatpersoner.
Hur beställer jag?
Eftersom svensk lagstiftning kräver att man måste vara 20 år eller äldre för att handla alkoholhaltiga drycker så behöver vi registrera ditt personnummer. Om du är ny kund hos oss så skapar vi ett konto åt dig hos oss i samband med ditt första köp (läs mer om detta i våra köpvillkor). Men du måste inte handla för att skapa konto, Skapa gärna ett konto här.
Hur betalar jag?
Vi anlitar Klarna för betalning, dels via faktura eller med kort.
Hur packas vinet?
Vinet paketeras i kartong avsedd för transport av vin
Hur fraktas vinet?
Vi anlitar TNT eller Ups.
Så fort som din beställning lämnar vårt lager kommer du få information och kan söka ditt gods på nätet.
Hur mycket kostar frakten?
Vi debitera 149 sek oavsett hur mycket du köper.
Är det lagligt?
Lite international S.L. har tillstånd av svenska skattemyndigheten att driva distanshandel med alkohol, vilket betyder att vi erlägger skatt för de varor som du köper.
Hur lång tid tar leveransen?
Från order till leverans 8-10 arbetsdagar.
Registreras mina köp hos någon myndighet?
Nej!
Kan jag returnera?
Från att du har fått leverans har du 10 dagars öppet köp. Vill du ångra ditt köp följer du dessa förhållningsregler:
- Varan får inte vara öppnad eller skadad.
- Varan lämnas till dig i originalförpackning och måste returneras i samma förpackning. Denna förpackning får inte heller vara tejpad eller skadad.
- Det får inte ha gått mer än 10 dagar sedan du la din order för att du ska kunna ångra ditt köp.
- Köparen står för returfrakten.
- Innan retur sker måste du kontakta oss för returadress.
Får vi en returnerad vara som inte uppfyller dessa krav kan vi inte godta din retur. Vid klagomål kontakta info@spanskavin.se